reklama

U kaderníčky

Môj vnuk mal doobeda čas, a tak ma konečne zaviezol ku kaderníčke. Blahoželala som mu za láskavosť, empatiu, ktorú mi prejavil, lebo moja hlava naozaj neodbytne potrebovala nejakú solídnu úpravu vlasov. Nutne bolo treba splašiť strih, čo má švih, aby som naozaj nevyzerala ako babka hodná rovno do rakvy, alebo niekde na maškarný ples. A tak som v kaderníctve pevne zakotvila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Dostala som sa do rúk šikuľke, ktorá keď už zobrala nožnice do rúk a začala strihať moje rozčertené vlasiská, bolo vidno, že je kanón na strihy. Dušička vo mne radostne zaplesala, lebo som vedela, že som sa dostala do správnych rúk. Ticho šibrinkovala s nožnicami nad mojou hlavou, až som bola perfektne ostrihaná tak, po čom mi srdce pišťalo. Potom začalo natáčanie krátkych vlasov. Trvalú som si dávala robiť odjakživa, čo som bola schopná sedieť na stoličke u majsteriek, ktoré vyrábanie frizúr majú ako remeslo. Neobľubovala som žiadnu zmenu účesu. Desaťročia som bola verná tomu istému kučeravému, „kudrlinkovatému“, vraj zázraku v podobe karfiólu na ešte stále dobre mysliacej, ale starej hlavičke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dievčina bez slova, usilovne ma krášlila svojimi bystrými prstami. Občas som mŕtvolné ticho prerušila otázkou na to alebo ono, lebo mi bolo úplne neznesiteľne, mne nesmierne zhovorčivej, sedieť mĺkvo na stoličke a nechať sa ondulovať bez slov.

Ani neviem, ako sa moja skrášľovateľka rozhovorila. Jej slová boli výsostne zaujímavé. Až tak, že som otvárala svoje prispaté oči z príjemného šimorenia po mojej hlave. Neuveriteľne bleskovo som sa prebrala, keď sa začala vyjadrovať o svojich nápadníkoch. Ako by ma poliala živou vodou. Uši sa mi napli, srdce lačne otvorilo na prijatie slov úprimnosti, priamosti. Nečakala som to. Dokonca po jej neutíchajúcej salve vyznaní zostala som prekvapená, čo, zaskočená výrečnosťou a ostrosťou hodnotenia stavu života mladých ľudí. Z jej výzoru exkluzívnej mladej dámy som mala dojem, že je jednou z množstva žienok, ktorým láska, manželstvo, stály vzťah nič nevraví na základe prečítania návodov z lacných podradných časopisov, ktoré sa rozťahovali aj na stolíku jej pracoviska, či z vulgárnych, či primitívnych televíznych relácii i seriálov s úrovňou poriadne špinavej stoky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som sa len mýlila vo svojom odhade pri niekoľkých priebežných pohľadoch. Pomaly, pomaly sa vylupovalo predo mnou a pred zrkadlom, v ktorom som videla seba i ju, rozumné stvorenie, so slušnými, nadčasovými názormi, krásnymi ideami, pevnými predsavzatiami. Moja kaderníčka!…

Magda Kotulová

Magda Kotulová

Bloger 
  • Počet článkov:  340
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama štyroch detí, stará mama pätnástich vnúčat a dvoch pravnúčat. Príležitostná publicistka. Občas sa "niečo" pokúsim napísať, keď ma čosi nahnevá alebo urobí spokojnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu