reklama

Tak - a je to...!

Niekoľko dní som nervózna, akoby som išla akurát maturovať, alebo trčali predo mnou štátnice. Hm... Nie, ja sa na také niečo nepoberám, ale moja vnučka. Niekoľko dní mi telefonuje o svojej obave zo štátnic. A ja ju potešujem a tíšim.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Viem, čo prináša ten čas pred vážnymi skúškami. Ten stres, úzkosť, že človek je prázdny až hrôza, hoci sa učil poctivo a primerane. Kto z nás, čo chodil do školy a mal pred závažným ukončením, to nezažil? Hodiny i dni sa neuveriteľne rýchlo míňajú a zmätenosť v hlave akoby narastala. Spánok večer nedochádza a hlava je vyumývaná, bez myšlienok.

Tak som prežívala posledné dni. V rozochvenosti. V napätí. Uvažovala som nad tým, že čo starej mame zostáva v takejto situácii, aká pomoc drahému človeku? Učiť sa za neho nemôže, rozumy hľadať kade-tade tiež nie, tak treba len zopnúť ruky a pomodliť sa k Duchu svätému, aby osvietil hlávku vysokoškoláčke a udelil jej charizmu vedomosti a múdrosti. Takže moje modlitby boli strelné, vzdušné a časté. Od rána do večera, pokým moja maličkosť neusnula. Ale aj mne práve tak, ako študujúcemu človiečikovi, spánok neprichádzal. Z obavy, aby ten „drobizg“ tam v diaľke uspel. Na štátniciach...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deň štátnic nakoniec pricválal. Dievča odcestovalo na svoju ťažkú misiu, ukázať čo sa naučilo, čo má v sebe, a či si nejaký ten titul pred menom zaslúži. Pred skúškou večer dva-tri telefonáty.

„Babi, mám obavu, mysli, prosím na mňa...!“ ozývalo sa v slúchadle prosebné volanie.

„Neboj, samozrejme, že myslím... A budem... A ty nemaj strach, veď si sa poctivo učila...“

„Áno, učila, ale mne sa zdá, že som úplne dutá...“

Zasmiala som sa: „To sa tak cíti každý pred dôležitou skúškou... Neboj!... Urobíš to!... Len odvahu... ! A nie aby si tesne pred záverom zdrhla? Počuješ?... Tak to urobila jedna tvoja teta... Moja dcéra... A pritom vieš, že je múdra až-až... Strach urobil svoje... Preto sa ho snaž zdolať...“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„To sa ľahko povie...“

„Ja viem... viem, prežila som si svoje... Každý tak musí...“ Rozhovor o strašiakoch zo zlyhania by bol nekonečný, a tak som ho ukončila miernym povzbudzovaním, smieškom, aj keď sa mi do neho veľmi nechcelo.

Plynul večer, noc pred záverom štúdia. Od rána, ako som sa zobudila, myšlienky sa mi vlnili okolo vnučky a jej štátnic. Nervozita mnou hrala. Čo mi opäť zostávalo?... Len modlitba a riadne vrúcna. Nie za seba, ale za moje ustráchané zlatíčko. Ozajstné: dobré, milé, obetavé, múdre. Zrazu ma premkol pocit, že to dievčatisko to iste urobí. Musí...! Stav istoty ma ovládol a strach, akoby sa zo mňa zosunul. Odsunul sa. Naraz ho nebolo. A tak som robila svoju dennú robotu. Doobedie plynulo ďalej. Okolo obeda zadrnčal mobil. Vyrazila som k nemu. Žeby ona?...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S netrpezlivosťou i zvedavosťou som zvolala do mobilu: „ Prosím?...“

„Babi, mám to... Mám to...!“ hlások sa lámal od šťastia.

Aj ja by som bola tiež od radosti najradšej výskala: „Výborne!... Gratulujem...! Slečna magistra!...“

„Vieš, aký som mala strach...? A dobre to dopadlo... Všetko...! Nad očakávanie... Teraz nemôžem viac... Keď prídem do Bratislavy, porozprávam ti...“ vzrušenie a neskonalé nadšenie len tak hrmotalo. „Ďakujem, ďakujem... Som šťastná... Rada...“

Boli by sme rozprávali od vidíš do nevidíš, ale moja malá tam v Čechách sa ponáhľala. Skončila som s božtekom, ktorý letel éterom za hranice našej vlasti. Tak – a je to! Môže sa babina začať modliť za iné veci vo svojej rodine. Veď aj na to sú babky? Nie?!... A teraz nasleduje promócia. Ale to je už iná káva!...

Magda Kotulová

Magda Kotulová

Bloger 
  • Počet článkov:  340
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama štyroch detí, stará mama pätnástich vnúčat a dvoch pravnúčat. Príležitostná publicistka. Občas sa "niečo" pokúsim napísať, keď ma čosi nahnevá alebo urobí spokojnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu