reklama

Muškáty

Teplota dňa sa zvyšovala. Stromy boli rozkvitnuté, voňavé ako prekrásne kytice. Pomyslela som si, že by bolo načase, aby som vyparádila svoj balkón nejakými kvetinami. Čo vravím, nejaké kvetiny... Vždy to musia byť červené ťahavé muškáty, ktoré mám neskutočne rada. Ale čo, keď som len nedávno prišla z nemocnice. Zvládnem ich sadenie?... Čoby nie! Musím!... A čo, keď holuby občas urobia paseku a mi ich poznačia svojím trusom? No tak čo, aspoň ich pohnoja!... Vymýšľala som kadečo, len aby som oddialila, alebo úplne zrušila nákup muškátov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Neodolala som. Celá rozrušená zavolala som vnukovi, aby ak má čas, prišiel a so mnou sa vypravil na veľký nákup. Vysokoškolák mal voľný čas, a tak o chvíľu zazvonil. Uveličená, že prišiel tak promptne, obliekla som sa a mazala za ním do pristaveného malého autíčka. Hneď sme vyrazili. K Martinskému cintorínu. Tam moja známa kvetinárka vždy o takomto čase v apríli-máji má neuveriteľnú zásobu rôznorodých muškátov a iných kvetiniek.

Dorazili sme pred cintorín čo by dupol. Vyletela som z auta, pojašená ako malé dieťa, k hromade červenajúcich sa, ružových, fialových muškátov. V momente som mala vybrané, zaplatené a hneď ich aj nalodené v taškách, ktoré držal v rukách a odnášal pod kapotu auta môj obetavý Vilko. Celá rozbujdošená som opäť nasadla k nemu do vozidla. Spokojná s kúpou a s myšlienkou, že tie moje červené muškáty opätovne úžasne bohato zakvitnú na balkóne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišli sme domov. Ihneď som poslala Vila preč, aby si išiel za svojimi záujmami a rýchlo som sa pustila k sadeniu môjho bohatstva. Raz-dva boli na balkóne moje obľúbence v plnej paráde.

Keď som si uvedomila bolesti v krížoch a sadla do kresla, vzala noviny do rúk, ktoré som ešte od rána neprečítala, znenazdajky som otočila hlavou a hodila pohľad na tú krásu, čo sa mi oproti červenela. Vstala som a ako zaľúbený človiečik vyšla som na balkón, aby som sa znova a znova presviedčala, že muškáty sú v poriadku. Uspokojená, vrhla som pohľad aj na oblohu, čo sa nado mnou parádila modrotou, akoby som bola niekde pri mori. Len tam sa mi vždy modrosť neba zdala najkrajšia, najúchvatnejšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozerám do výšky, pozerám a zrazu... Už sú tu!... Už sú tu: moje vtáčence... Zbadala som vo vzduchu čierne bodky, ktoré sa preháňali a robili vývrtky pobláznené šťastím, že docestovali domov... Lastovičky... Moje lastovičky!... Pohladila som ich, aj muškáty, ešte raz zamilovaným očkom a odchádzala pomalým krokom konečne k ešte neprečítanému denníku... Môže byť niekto ešte viac šťastný ako ja - z kvetín, modrého neba a lastovičiek?...

Magda Kotulová

Magda Kotulová

Bloger 
  • Počet článkov:  340
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama štyroch detí, stará mama pätnástich vnúčat a dvoch pravnúčat. Príležitostná publicistka. Občas sa "niečo" pokúsim napísať, keď ma čosi nahnevá alebo urobí spokojnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu