reklama

Tí mladí sú teda....!

Pána, koľko ľudí toľko názorov. Koľkí nadávajú na mladých, že sú nepodarení. Koľkí vravia o nich, že sú nevychovaní, zlí. Samozrejme, sú takí a je ich riadna hŕstka. Ale sú aj takí, čo človeka staršieho nielen potešia, rozradostnia, privedú na iné myšlienky, nielen na trúchlivé, ktoré zožierajú srdcia starcov a starien.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Moji vnuci a vnučky. Mám ich kŕdeľ. Sú to tínedžeri ako vyšití. Pekní. Vzhľadom. Slušnú výchovu majú. Majú „francúzsku“ výchovu! Komu by sa taká nepáčila? Veď je fajn, keď mladý sa chová ako sa patrí, je galantný, múdry, rozhľadený?...

Vilo? To je krásavec. Kedysi pred rokom sa česal na vrabca. Jedovala som sa. Vyzeral ako minister Počiatek, ulízaný, vyčesaný a zdalo sa, akoby mal málo vlasov. Chvalabohu, bol to len náznak, lebo on má riadnu čiernovlasú hrivu. Potreboval k vyčesaniu parády na hlave nejakú pomádu, čo by mu ten onakvý účes udržal či podržal. Našťastie môj vnuk má teda rozumu dosť, dal si odo mňa povedať a účes á la Počiatek zmenil. Konečne je pekný, prirodzený a dievky sa za ním obzerajú. A ja, keď chodím s ním nakupovať, sa vytešujem, ako po ňom hádžu očkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chválim sa? Nechcem sa. Len chcem povedať, ako si s ním rozumiem. Je pôžitok s ním ísť na veľký nákup. Rozdelím si veci, ktoré chcem nakúpiť a napíšem si ich na dva papieriky. Jeden drží v ruke môj vnuk a druhý ja. A tak kupujeme. Ten môj švihák je v momente s nákupom hotový. To ja, čo sa šmatlem, od jedného oddelenia k druhému, som v nákupe ešte asi v polovičke, keď môj Vilo, chodí ku mne a pýta sa: „Babi, čo ešte treba?“

A ja mu vyšupnem: „Ešte dve kila mandarínok. Ale nie, aby boli nanič. Veď vieš, že v škatuliach sú aj nahnité a plesnivé. Tak pozor, lebo sa ti ruky do tej hniloby zaboria.“

Vilo, čo by pleskol, už je zasa pri mne s mandarínkami v ruke. A tak ho vysielam opäť na všetky svetové strany, aby dokúpil tovar aj z môjho lístku. Keď máme obaja plné vozíky, mašírujeme k pokladni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minule som ho chcela odmeniť za výbornú spoluprácu pri nakupovaní, a tak som mu nakázala, aby kúpil pre ich famíliu zmrzlinu D´oro, ktorú majú radi ich maškrtné jazýčky. Dlho sa ošíval, že nie, že nie, ale keď zaodŕhala upratovačka, ktorá práve čistila pod našimi nohami celkom čistú podlahu pri mraziacich pultoch: „Ktorá stará mama by niečo nekúpila vnukovi, len si zober, čo ti chce dať,“ tak kapituloval a vybral si jednu D´oro do svojho vozíka.

Pri pokladni? Stála som ako grófka. Vyberal nákup z vozíkov, balil potraviny, a ja som len rozšafne platila. Moje roztrasené starobou ruky si odpočívali, zvesené povedľa tela a zapracovali len pri platení. Pokladníčka sa blahosklonne usmievala na môjho fešáka a drukovala našej spolupráci. Mala úškrn od ucha k uchu. Vilo tiež. A hoci mám dni plné ťažoby, úsmev som mala na tvári taktiež.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa vnukovi môj krok videl pomalý, tak ma jemne poprosil, či by už nemohol fučať odo mňa rýchlo k autu, aby vyklopil nákup pod kapotu auta do batožinového priestoru. Jasné, že som mu to dovolila. A tak zhabal aj môj vozíček a trielil k ním malej Toyote. A ja som si za ním kráčala ako primadona, s potešením, ako sa obzerajú za ním prepekné dievočky. Môj Vilo nevidel, nepočul žiadne krásky, čo povedľa vykračovali a vyvaľovali na neho očká. Má totiž pod patronátom akési mláďa, malú gymnazistku, čo si ju vyobracia na svoj obraz, lebo sa majú asi radi. Nepýtam sa na ňu, nevyzvedám. Veď mi to môj majster nákupov skoro prezradí, ak to bude vážnejšie a aktuálnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak, tínedžeri vraj sú zlí? Kdežeby! Jeden robí so mnou nákup, jedna mi pravidelne po opraní vešia na okná záclony, jeden sa mi stará o chod počítača a bezpečnosť blogov, jedna chodí potešovať dedka /to chodia síce všetci, ale ona obzvlášť/, jedna mi vybavuje mobil a vkladá mi do neho kredit, atď., atď. Majú rozdelené úlohy a starú mater obskakujú a jej lahodia.

Tak čo? Akí sú to lapaji? Výborní!...

Magda Kotulová

Magda Kotulová

Bloger 
  • Počet článkov:  340
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama štyroch detí, stará mama pätnástich vnúčat a dvoch pravnúčat. Príležitostná publicistka. Občas sa "niečo" pokúsim napísať, keď ma čosi nahnevá alebo urobí spokojnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu