reklama

A že nemáme osobnosti

Poznala som ho ako skromného človeka, ktorý ma dojímal svojou slušnosťou, pokojom a srdečnosťou. Len jediný raz som s ním bola „naživo“. Vtedy, keď som mu potriasla rukou a vyznala sa mu, že si ho prenesmierne vážim za to, aký je a aké správy o sebe a o svojej rodine, a o svojich ideáloch, ktorými aj žije, rozposiela. Ďakovala som mu za to, čo robí pre túto ešte stále nesvojprávnu spoločnosť, ktorá o morálke len kde-tam počuje, ale s ňou nechce akoby žiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Sledovala som ho na akciách, ktoré sa ozývali na podporu dobra a pevnosti trvania rodiny, na akciách pre deti a ich mamy. Vždy ticho, nenápadne svojím milým, nie násilným úsmevom rozširoval pohodu.

Poznala som ho z videnia zo scény divadla, z televíznej obrazovky, ako skvelého interpréta svojej hereckej roly, alebo úžasného recitátora skvelej, nie kostrbatej, alebo nepochopiteľnej básne. Recitoval len skutočnú poéziu. I pre divákov, poslucháčov, ktorí ešte vedeli, cítili, čo je to nádhera, krása, vznešenosť dobre skonštruovaného verša.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento mladý človek, ktorému už zdobia hlavu šediny, nenecháva si ich ukryť nánosmi módnej farby módnych šampónov. Je taký aký je. Prostý, prirodzený, láskavý Človek - Osobnosť.

Nedávno som mala narodeniny. V mojich rukách sa ocitla útla, pôvabná, krásne ilustrovaná knižočka veršov. Autor: Štefan Bučko. Názov noblesnej knižočky: Tušené ostáva v tieni. Bola som ňou milo prekvapená. Ešte v ten večer, keď vinšovníci odišli a mohla som si sadnúť k tomuto pokladíku, prečítala som si ju. Dojatá z perličiek, ktoré Bučko pozbieral, posplietal do veršov z myšlienok o živote. Myšlienky, ktoré človeka znepokoja, ale hneď upokoja, ktoré prinesú radosť, nádej a pocit všetko objímajúceho dobra. Prinesú čitateľovi do daru všetko to, čím autor oplýva a rozdáva okoliu úprimne, pravdivo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štefan Bučko, autor, poet.

Nechcem robiť recenziu. Na to sú renomovaní literárni kritici. Chcem len upriamiť pozornosť iných na túto milú, nevšednú vzácnu knižočku v kope vytlačeného a rozmnoženého knižného sena v našich vydavateľstvách. Je prepekným darčekom k Vianociam svojim blízkym a pre tých, koho máme radi.

Okrem knižočky - darujete zároveň aj Cédečko, na ktorom svoje verše recituje autor a doprevádza ho hudba jeho manželky, známej speváčky Adrieny Bartošovej.

„Otvoriť sa,

nech vidia v tebe iní priateľa,

nezatvrdiť sa.

keď pri tom akte prídeš o veľa.

Stíš sa

a poupratovať si všetko v hlave,

skúmať,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

či nie si so svedomím vo vojnovom stave.“

/Úryvok z básne Š. Bučka: Dcérke./

Magda Kotulová

Magda Kotulová

Bloger 
  • Počet článkov:  340
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama štyroch detí, stará mama pätnástich vnúčat a dvoch pravnúčat. Príležitostná publicistka. Občas sa "niečo" pokúsim napísať, keď ma čosi nahnevá alebo urobí spokojnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu