reklama

Odchádzame

Ešte v zime som napísala článok o starom otcovi a jeho vnučke, krásnej ako bábika. Ten dedko nebol, až taký starý dedko. Bolo mu okolo šesťdesiatky. Svoju vnučku mal hrozitánsky rád. Večne sme ho videli motať sa s ňou okolo domu na našom sídlisku. V jednej ruke zvieral veľkú taštisko s nákupom, druhú mal voľnú, aby mohol hocikedy, v hocktorej minútke ulapiť dlaň malého dievčatka, čo sa tmolilo okolo jeho kolien. Vždy som sa rada pozerala za nimi. Občas viedla malá tento zvláštny párik a muž krivkal za ňou a s nadšením, nehou i s pýchou ju pozoroval. Obrázok pre maliara. Dobrého, ktorý by ich navždy zmapoval. Tú lásku, porozumenie, krásu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Naše sídlisko je staré. Pomaly z neho obyvatelia odchádzajú. Je prestarnuté. Občas sa v ňom ocitne mladá jará krv, aby ho oživila, resuscitovala. Ale ide to veľmi ťažko. Viac vidno starčekov, ako detí a mladých. Skôr vidno starších obyvateľov sídliska so psíkmi na vôdzke, ako viditeľný počet džavotajúcich detí, čo by oživili dvory a chodníky. Len autiská, postávajúce mŕtve pri chodníkoch, ráno a cez deň ožívajú, vstávajú z mŕtvych a zavrčaním odfujazdia niekam preč, aby sa naraz ulice vyprázdnili od týchto farebných, ale trpných strojov. Večer sa zasa navracajú a plnia, už aj tak úzke, mestské ulice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ráno som išla ako zvyčajne pre chlieb a mlieko do blízkeho obchodíku. Na domovej bráne som zbadala nalepený lajster s akýmsi oznámením. Zastala som a s úžasom som čítala: náš tichý sused, vzorný starý otec - odišiel… Zatriaslo mnou. To som naozaj nečakala. Prečo starí, starší od neho zostávajú a on odišiel?… Zasa otázka, ktorá ma bude znepokojovať niekoľko dní, týždňov? Zasa si budem dávať na ňu odpoveď, uvažovať, lámať si hlavu?

Láskyplného dedka už niet. Zostala len malá vnučka, ktorá bude stále, ako tie moje, vypytovať sa donekonečna: „Kde je dedenko?… Prečo zomrel?… Prečo sa nevráti?…“ Na tieto otázky budú tým najmenším dospeláci ťažko dávať odpovede a ešte ťažšie uspokojovať stvoreniatka, ktorým srdiečka pišťia za drahými, milovanými i láskavými starými otcami…

Magda Kotulová

Magda Kotulová

Bloger 
  • Počet článkov:  340
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama štyroch detí, stará mama pätnástich vnúčat a dvoch pravnúčat. Príležitostná publicistka. Občas sa "niečo" pokúsim napísať, keď ma čosi nahnevá alebo urobí spokojnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu