reklama

Ako jedna z nich

Leto uletelo, len sa tak za ním zaprášilo. Preč sú už hrejivé slnečné dni, svetlo dlhého dňa, štebot vtákov, prázdniny, dovolenky, tábory, stanovanie, túry. Zostali len spomienky na prežité príjemné i menej príjemne hodiny tohoročných najteplejších mesiacov roka, kedy sme si užili aj páľavy, ktorú sme len-len tak zvládli. Ale kto nemá rád teplo a kto miluje zimu?... Predpokladám, že mnohí sa pridajú k obsahu významu slova – teplo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu

Posielajú sa obrázky z toho, čo sa zažilo e-mailami, alebo sa dokonca šupnú na Facebook.

Tí zdržanlivejší si ich radšej len tak potíšku ponúkajú, posúvajú pri návštevách na „okuk“...

Aj mne po tieto dni dofrčali obrázky, ktoré mi vylúdili úsmev na tvári a povedala som si, že moja vnučka je akoby jednou z tých, medzi ktorými sa usmieva na fotografiách. Moja záclonárka, ktorá mi zvyčajne pomáha so záclonami a pri riadení bytu, zmenila na niekoľko dní profesiu. Z vysokoškoláčky sa stal pedagogický dozor, vychovávateľka, kamarátka, spoločníčka a zabávačka počerných a kučeravých drobcov a tínedžerov. Keď som sa jej pýtala v horúčave i behu leta, kam sa strojí cez prázdniny, vysypala mi kopec aktivít. Medzi iným, že ide na rómsky tábor. Skoro som onemela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Čože?... A ako sa tam dostaneš?... A naozaj...?!“ stále som neverila, že vraví pravdu. Veď som predpokladala, že pôjde hádam niekam na miesta s krajším záberom.

„Áno, naozaj, babi... A sa celkom teším... Bude to nová skúsenosť...“ prízvukovala a presvedčovala ma s pokojom Angličana.

„A kam sa chystáš?... S kým...?“ dorážala som do nej ďalšími a ďalšími otázkami.

Čiernovlasá, čokoládová od slniečka, sa len uškŕňala od ucha k uchu. Spustila lavínu slov o tom, čo budú robiť, kam odcestujú, kde pobudnú... Vyberie sa partia mladých do rómskeho tábora. Už sa tešia, ako sa budú s tými živými deťmi hrať, vyvádzať. Mienia škrtnúť pred nimi aspoň o trochu nejakých zmysluplných veciach, o ktorých možno nemajú ani šajnu v ich jednoduchosti a poskytnúť im nejakú neškodnú lotrovinu, špás. Pozerala som s údivom na dievča, ktoré plné energie, s radosťou sa chystá spoločne s priateľmi na svoju „misiu“ zo SALE /Saleziáni/ z Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cez leto, bolo to už pred jeho koncom, odcestovala. Keď sa vrátila ihneď dobehla. Uveličene sypala zo seba príhody a skúsenosti z nezvyčajnej letnej „brigády“. S vervou tvrdila, že ju to obohatilo a urobilo v nej riadny zlom v pohľade na Rómov. Toľko úprimnosti, vrelosti vraj zažila, až ju hrialo pri srdci.

Obrázky, ktoré mi neskôr doleteli mailom hovorili za všetko. Padla medzi hravé, živé stvorenia tak, akoby bola jednou z nich. Utopila sa v porozumení a náklonnosti k nim...

Magda Kotulová

Magda Kotulová

Bloger 
  • Počet článkov:  340
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama štyroch detí, stará mama pätnástich vnúčat a dvoch pravnúčat. Príležitostná publicistka. Občas sa "niečo" pokúsim napísať, keď ma čosi nahnevá alebo urobí spokojnou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu